Een eerste - oudere - manier om uw prestatienota's te officialiseren is er een BTW-bonnetje aan toe te kennen. Bekijk hier hoe u dat doet.Opgelet ! Het werken met BTW - bonnetjes zal vanaf 01/01/2016 niet langer ondersteund worden in Cinnaber !!
Een veel toegepaste facturatie bij kleine huisdieren is de directe facturatie. U maakt met andere woorden het document onmiddellijk op terwijl de klant bij u ter plaatse is . Dit kan met een gemeenschappelijke documentnummering maar ook individueel per dierenarts.
U kan ook een reeks prestatienota's globaal gaan factureren, we spreken van een "facturatie einde maand". Gezien het hier over belangrijke gebeurtenissen gaat, doet u er goed aan vooraf een aantal zaken te controleren. Pas daarna wagen we ons aan de eigenlijke facturatie einde maand. U kan dit type facturatie verfijnen met behulp van een aantal filters.
Soms zal u de facturatie van een klant willen uitstellen naar een later tijdstip. We spreken van een facturatie in afwachting. Ontdek hier de configuratie en de mogelijkheden.
U kan de facturen versturen per post of versturen per email. In de volgende instructievideo toon ik u voor hoe u dat aanpakt.
Hoe behandel ik teruggenomen producten ? Moet ik daarvoor altijd een creditnota maken ? En wat als ik een foute factuur gemaakt heb ? Hier zijn alvast een aantal antwoorden.